Κυριακή, 17 Απριλίου 2011

Πάγκαλε Fuck Them All. Χτίσε κ' άλλα Μall

Το αθλητικό κέντρο Γαλατσίου (Παλαί) παραχωρήθηκε – έπειτα από διαγωνισμό - από τα Ολυμπιακά Ακίνητα ΑΕ στην Αcropole Χαραγκιώνης ΑΕ και την πορτογαλική Sonae Sierra SGΡS SΑ για εμπορική χρήση, δηλαδή μετατροπή του χώρου σε ένα υπερμέγεθες εμπορικό κέντρο τύπου Μall. 

Το στάδιο κατασκευάστηκε σε έκταση του δασοκτήματος Βεΐκου το 2004, για να στεγάσει τα αγωνίσματα της γυμναστικής και της επιτραπέζιας αντισφαίρισης- πινγκ πονγκ. Καταλαμβάνει 38 στρέμματα, σε συνολική έκταση 90 στρεμμάτων.


«Στο κτήμα επί της λεωφόρου Βεΐκου κατασκευάστηκε ένα ολυμπιακό ακίνητο, το οποίο έγινε με πολύ ισχνή πλειοψηφία (13-12) στο Συμβούλιο της Επικρατείας γιατί επρόκειτο για δασική έκταση. Το Συμβούλιο της Επικρατείας ωστόσο αποφάσισε τα 90 στρέμματα όλης αυτής της έκτασης να χαρακτηριστούν χορτολιβαδική έκταση και για λόγους εθνικού συμφέροντος να κατασκευαστούν αθλητικές εγκαταστάσεις που θα χρησιμοποιηθούν στην Ολυμπιάδα. », εξηγεί o κ. Γιάννης Κολμανιώτης, αντιδήμαρχος Νέας Ιωνίας. Η κατασκευή του υπερμεγέθους Mall από τον όμιλο Χαραγκιώνη συνάντησε τη σθεναρή αντίδραση κατοίκων και τοπικών αρχών. «Άδεια ο κ. Χαραγκιώνης για την ανέγερση ενός εμπορικού κέντρου δεν μπόρεσε να πάρει ποτέ λόγω των περιβαλλοντικών όρων. Ο επιχειρηματίας κατέθεσε τους περιβαλλοντικούς όρους, οι οποίοι δεν έγιναν δεκτοί και στη συνέχεια η υπόθεση κόλλησε», τονίζει ο Κ.Κολμανιώτης.


Στις 22 Μαρτίου 2010, ωστόσο, δόθηκε στη δημοσιότητα από τον ίδιο τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης μια επιστολή από τον επιχειρηματία Θεόδωρο Χαραγκιώνη, με τον τελευταίο να ευχαριστεί τον κ. Πάγκαλο για την παρέμβασή του στην αναβίωση της σύμβασης

Για το υπόλοιπο κείμενο κλικ 



Ο δημόσιος χώρος και η δυνατότητα να ζούμε ανθρώπινα στη πόλη είναι δικαίωμα, όχι αντικείμενο κερδοσκοπίας. Στα MALL υπάρχει η ψευδαίσθηση του δημόσιου χώρου, στη πραγματικότητα όμως είναι ιδιωτικός χώρος όπου απαγορεύεται το οτιδήποτε.

Η ανέγερση συνεχώς νέων Mall έχει πολεοδομικές, κυκλοφοριακές, περιβαλλοντικές και κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις.

Το υφιστάμενο MALL στο Μαρούσι, το MALL στο Γαλάτσι και το MALL No 2 στην Κηφισίας βρίσκονται σε απόσταση περίπου 2 χλμ. μεταξύ τους και έχουν ουσιαστικά την ίδια σφαίρα επιρροής. Σ’ ένα μικρό τρίγωνο εγκαθίστανται 3 μεγάλα MALL, τα οποία δεν ενσωματώνονται στη πόλη και θα ενισχύσουν τη γραμμική ανάπτυξη στις Λ. Βεΐκου, Κηφισίας κι Αττική Οδό, δηλαδή ότι το χειρότερο για τη βιωσιμότητα της πόλης. Συρρικνώνονται δηλαδή οι ελεύθεροι δημόσιοι χώροι και ο μόνος συνεκτικός δεσμός της πόλης θα είναι πλέον οι λεωφόροι που συνδέουν τεράστια εμπορικά κέντρα.
 
Με το τεράστιο μέγεθος αυτών των MALL και το διευρυμένο ωράριο λειτουργίας τους, υπολογίζεται ότι ένα 40% τουλάχιστον της αγοραστικής δύναμης που κατευθύνεται σήμερα στο τοπικό λιανεμπόριο, θα στραφεί στα νέα MALL. Η συνήθης πρακτική των δήμων στη Γερμανία είναι να μην αδειοδοτούν εμπορικά κέντρα μεγέθους που θα προσελκύσουν περισσότερο από το 10% της τοπικής αγοράς. Η απειλή για το τοπικό εμπόριο είναι επομένως λόγω μεγέθους και γειτνίασης άμεση. Ήδη στην Αθήνα τέσσερις όμιλοι ελέγχουν το 60% του συνόλου των λιανικών πωλήσεων. Με την οριστική διαμόρφωση μονοπωλιακών συνθηκών στο λιανεμπόριο, οι τεχνητά χαμηλότερες τιμές προϊόντων στα MALL θα εκτιναχθούν προς τα πάνω. Είναι γνωστό ότι τα MALL δεν ανταγωνίζονται κύρια τις υπερτοπικές αλλά τις τοπικές αγορές.


Επιπλέον η ανέγερση του στο συγκεκριμένο σημείο, το οποίο περιτριγυρίζεται από πράσινο θα έχει σοβαρές επιπτώσεις και στην παρακείμενη δασική έκταση, αφού όπως φαίνεται θα πρέπει να γίνει “χρήση” της για την κατασκευή ανισόπεδου κόμβου και υπόγειας διάβασης για να γίνει προσβάσιμο το μεγαθήριο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου